Kakve veze imaju grejanje i digitalizacija?

Koliko nas je kupovina preko interneta razmazila u želji da olakšamo i ubrzamo proces nabavke? Gubi li se time draž kupovine? Kupci danas već od malena treniraju sva čula za brze i "udobne" prodajne informacije plasirane na svim raspoloživim pametnim uređajima.

U toj trci se prodaje sve: donji veš (malo je poznato da je proizvodjač veša Victoria’s Secret svojom online prodavnicom Victoria’s Secret Direct ušao pravo u prvih 10 najuspešnijih globalnih online prodavnica odeće), polovni automobili (mnogima bliski Mobile.de je jedan od najvecih), knjige (i veliki Amazon je krenuo kao digitalna knjizara), voće i povrće... sve što sedeći u fotelji možemo da zamislimo, danas je samo na klik do nas.

Kako odlučiti ili - može li se baš sve kupiti "online"?

Koliko smo zaista sigurni da ćemo za naš novac dobiti baš to što se prikazuje na divnoj fotografiji koja nas mami sa ekrana? I - koliko je to meni prilagođeno, pogotovu ako je predmet moje kupovine kompleksan?

Recimo da ste krojaču rekli da želite sako i pantalone da naručite da vam sašije preko interneta. Pretpostavimo da ste mu rekli vaše mere i koji materijal da koristi. I model, naravno. Ovakve "šivaće" web-platforme već uveliko postoje, a da li je onda moguće online "skrojiti" nešto još složenije, npr. grejanje? Jer, svaki objekat, svaka kuća je priča za sebe, a "tailor-made" sistemi grejanja kao najbolja opcija ipak zahtevaju dobru ekspertizu i vrhunsku tehniku...

Nedavno je nova i sve popularnija platforma za kupovinu sistema grejanja NovoGrejanje.com izazvala niz polemika - da li je uopšte moguće primeniti ovakav web baziran koncept prodaje, odnosno putem online platforme naručiti npr. sistem grejanja na gas ili toplotnu pumpu? Jer, ova platforma ide dalje i dublje: ona se bori sa složenim zadatkom i velikim brojem "varijacija", kao što su - debljina zidova kuće, broj stanara, geografska pozicija doma, broj spratova i niz drugih elemenata kompleksne jednačine.

Grejanje na klik – iluzija ili poruka iz budućnosti

U NovomGrejanju kažu da je moguće. Koncept je nesumnjivo dobar: unošenjem u konfigurator svih relevantnih podataka o domu i trenutnom i željenom sistemu grejanja potencijalni kupci iz fotelje kvalifikuju da dobiju personalizovanu ponudu u roku od jednog dana, a potom i instaliraju sistem za najviše dva dana. "Najčešće se desi da ljudi za ovo vreme ne dobiju ni ponudu. Pritom su cene tržišne a oprema kvalitetna, nemačka" tvrdi Miša Đorđević, koordinator prodaje u NovoGrejanje.com. Zbog, kako kažu, svoje ogromne baze različitih sistema grejanja i moćnog konfiguratora, ova platforma oglašava da je sposobna "personalizovati" grejanje svakog doma, jednog i jedinstvenog po kvadraturi, izolaciji, debljini zidova, tipu prozora, sistemu grejanja, željenom energentu itd.

Šta je ovde cilj? "Za kupce, tržište grejnih sistema u Srbiji je neverovatno nepregledno, a proces zamene grejanja previše težak. I to je ideja – da NovoGrejanje.com učini zamenu grejanja najjednostavnijom mogućom" kaže Đorđević.

Rast broja korisnika pokazuje da se ova platforma pokazala uspešnom. Da li će tradicionalni majstori grejači uzvratiti udarac, ostaje da se vidi. Jedno je sigurno: čak i kada su "složene" kupovine u pitanju, online prodaja postaje sve samouverenija.

ZA 10 GODINA SVI ĆE KUPOVATI GREJANJE PREKO INTERNETA

"Odluka o kupovini novog sistema grejanja je svakako strateška i trebalo bi da bude i dugoročna. Ta odluka će uticati na kvalitet života kroz visinu računa, sigurnost, lakoću upravljanja i održavanja. Nešto poput investicije u nov auto. Naravno da se nikada neće moći zameniti stvarni proces instalacije i direktan razgovor sa instalaterom, ali možete digitalizovati sve oko njega. Interakcija između čoveka i mašine u ovom konkretnom slučaju osigurava visok nivo kvaliteta i štedi vreme. Predviđamo da će za deset godina svaki instalater grejanja raditi na ovaj način. Mi smo već danas počeli sa tim." – govori Miša Đorđević iz NovoGrejanje.com 

> Posetite www.novogrejanje.com